Jubileumactie 10 jaar Stichting De Friesland

Steun voor 10 vitaliteitsprojecten

Om te vieren dat Stichting De Friesland 10 jaar bestaat, organiseerden we de jubileumactie 10 jaar Stichting De Friesland. Met deze actie geven we dit jaar een bijdrage aan 10 lokale vitaliteitsprojecten.

Tot 1 juli kon iedereen met een idee om de vitaliteit in zijn of haar dorp of wijk in Friesland te verbeteren, een aanvraag indienen. Ook aanvragen voor initiatieven gericht op preventie en de ontmoeting tussen mensen wilden wij graag ontvangen.

Het bestuur van Stichting De Friesland beraadt zich nu welke 10 projecten ondersteund worden met een geldbedrag. Nadat zij een besluit heeft genomen, leest u hier welke projecten zijn toegekend.

Over Stichting De Friesland jubileumactie 10 jaar
We zijn opgericht na de fusie tussen De Friesland en Achmea. Hierbij hebben we een aantal schenkingen gekregen waarmee we de zorg en vitaliteit van Friese inwoners  willen verbeteren. We ondersteunden projecten zoals ‘Dans op recept’ voor mensen met Parkinson. Maar ook lokale projecten kunnen het verschil maken om de zorg en vitaliteit te verbeteren. Daarom organiseren we speciaal dit jaar een jubileumactie voor lokale ideeën die de vitaliteit en zorg beter maken.