Fryslân Hartveilig

Het project Fryslân Hartveilig mag worden gezien als een voortzetting van ‘Leren Reanimeren’ dat in 2012/2013 door De Friesland Zorgverzekeraar werd geïnitieerd. Het belang van reanimatie door burgers, vrijwilligers is voor de provincie Friesland van groot belang. Want bij een hartstilstand telt iedere seconde. Deze vrijwilligers zijn van groot belang omdat de professionele
hulpverleners hoe snel ze ook ter plaatste zijn, natuurlijk niet altijd bij een hartstilstand in de directe omgeving zijn. Vrijwilligers die in de directe nabijheid hulp kunnen bieden – ondersteund door AED’s – kunnen in de cruciale eerste zes minuten van enorme betekenis zijn. Lees het artikel uit de Leeuwarder Courant over Fryslân Hartveilig.

fryslan-hartveilig-ondertekening-erwin-duursma-diana-monissen-verkleind

Door Fryslân Hartveilig te ondersteunen dragen we bij aan de kwaliteit van leven en zorg en dragen we bij aan een hartveiligere provincie.

Kijk voor meer informatie over dit project op www.fryslanhartveilig.frl.

Walle Jelsma vertelt waarom hij burgerhulpverlener is (artikel uit het e-zine)

Bij een hartstilstand telt iedere minuut. Stichting Hartveilig Fryslân bouwt met hulp van Friese burgers, ondernemers, zorginstellingen en Stichting De Friesland aan een netwerk van vrijwilligers die reanimeren tot de ambulance er is. Het is cruciaal daar binnen 6 minuten mee te starten. Walle Jelsma, burgerhulpverlener, over waarom hij burgerhulpverlener werd.