The Daily Mile (TDM) Kinderopvang

In deze pilot (met 25 Friese kinderopvanglocaties) worden kinderen al op jonge leeftijd op speelse wijze gestimuleerd om dagelijks samen meer te bewegen.

Kinderopvang is een nieuwe jonge doelgroep (0-12 jaar) en gebaseerd op het bewezen succesvolle beweeginitiatief TDM op basisscholen. Het is een eenvoudig, maar effectief beweegconcept waarbij alle kinderen samen, met hun pedagogisch medewerker, 3 keer per week een kwartier naar buiten gaan om (hard) te lopen. Met minimale (tijds)inspanning, kosten en organisatie is het mogelijk om kinderen dagelijks in beweging te krijgen op een niet-competitieve, sociale en vooral leuke wijze.

De learnings uit deze pilot worden meegenomen in het ontwikkelen van ondersteunend materiaal speciaal voor kinderopvanglocaties. Met dit materiaal kunnen kinderopvanglocaties structureel aan de slag met TDM en kan de beweegactiviteit op een duurzame manier worden geborgd.

Aanvraag indienen

Heeft u een vernieuwend (zorg)project en onze ondersteuning nodig? Check onze voorwaarden en dien de aanvraag in.

Aanvraag indienen